/ Forschung, Doktorat

Call for applications Doc.Mobility@unibas 2024

The call is aimed at doctoral students from the University of Basel who wish to strengthen their scientific network at a research institute abroad. The mobility grants enable a research stay of 6–12 months abroad in order to deepen scientific knowledge and to advance the doctoral thesis. Applications are open to doctoral students of the University of Basel who have been enrolled at the University of Basel for 2 semesters prior to the submission of the application and who do not already have funding from the SNSF. A stay at the partner university as part of a cotutelle de thèse is not possible.

Applications can be submitted electronically by March 1 and September 2, 2024.

Die Ausschreibung richtet sich an Doktorierende der Universität Basel, die an einem Forschungsinstitut im Ausland ihr wissenschaftliches Netzwerk ausbauen möchten. Die Mobilitätsbeiträge ermöglichen einen Forschungsaufenthalt von 6–12 Monaten im Ausland, um wissenschaftliche Kenntnisse zu vertiefen und die Doktorarbeit voranzutreiben. Es können sich Doktorierende der Universität Basel bewerben, die seit mindestens 2 Semestern vor der Gesuchseinreichung an der Universität Basel immatrikuliert sind und nicht bereits über eine Förderung durch den Schweizerischen Nationalfonds verfügen. Ein Aufenthalt an der Partneruniversität im Rahmen einer Cotutelle de thèse ist nicht möglich.

Gesuche können in elektronischer Form per 1. März und 2. September eingereicht werden.